Petua Hilangkan Selulit

Assalamualaikum

Dja pasti ramai ibu-ibu muda yang stress bila tengok selulit/strecthmark di perut tak hilang-hilang. Kalau itu je yang tak hilang tak pe lagi, tapi kalau lebihan lemak di perut pun tak hilang, lagi la stress kan? huhu


Macam Dja lepas bersalinkan Abdul Haqq baru Dja perasan stretchmark di perut agak banyak. Masa mengandung rasa cam ok sebab tak nampak bawah perut kan. Tapi alhamdulillah strechmark semakin pudar, liat juga nak sembuhkan kulit merekah ni rupanya.

Jadi hari ni Dja nak share petua untuk menjaga kulit semasa mengandung dan selepas bersalin supaya tak stress tengok perut lepas bersalin nanti. Sebelum tu kita baca sedikit pengenalan pasal selulit ni.

.....Apa itu selulit?.....


Selulit adalah kumpulan lemak yang mudah terjadi pada lengan dan perut. Ia juga mengakibatkan garis-garis kulit pecah yang selalu terjadi pada bahagian punggung dan peha.

Antara sebab terjadi selulit:
Pengumpulan toksin yang memusnahkan struktur kolagen dan elastin
pertambahan berat badan 
kulit meregang semasa hamil/mengandung

hilangkan selulit/stretchmark di perut


...Petua mengelakkan selulit/strecthmark/kulit merekah semasa mengandung...


1. Sapukan minyak selepas mandi dan sebelum tidur terutama bila kandungan cecah 5 bulan ke atas kerana perut semakin besar dan kulit semakin tertarik. Mengikut pengalaman Dja, minyak yang terbaik adalah minyak kelapa dara kerana boleh mengekalkan kelembapan kulit lebih lama. Pernah juga guna minyak zaitun, tapi sekejap je kulit kering semula.


hilangkan selulit di perut

2. Satu pantang yang memang kena jaga adalah JANGAN GARU kulit kalau gatal. Yang ni kalau buat, kulit perut boleh jadi gelap dan stretchmark lebih teruk selepas bersalin.

3. Lepas tu, Dja juga sarankan penggunaan sabun Marine Essence sebab Sabun ni boleh menanggalkan sel kulit mati, mengekalkan kelembapan kulit jadi kulit tidak merekah.

hilangkan selulit/stretchmark di perut

...Petua mengelakkan selulit/strecthmark/kulit merekah selepas bersalin...


1. Selepas bersalin pastikan sis semua berpantang sebaik mungkin untuk menghilangkan lebihan lemak.

2. Amat penting untuk pakai barut/bengkung, antara faedahnya adalah untuk mengempiskan perut, mengecutkan rahim bengkak dan merapatkan faraj yang telah regang dan longgar.

Untuk pengetahuan, pemakaian Waist nipper Premium Beautiful Corset boleh menggantikan bengkung traditional kerana Far infrared ray yang terhasil akan mempercepatkan penyembuhan dalaman dan luaran badan. 

Untuk yang bersalin normal, bengkung/waist nipper boleh dipakai seawal 2 hari selepas bersalin.

kebaikan premium beautiful korset


Ni adalah testimoni pemakai tegar Premium Beautiful Korset

testimoni Premium Beautiful korset semasa pantang kulit cantik

3. Kita juga digalakkan untuk menyusukan bayi kerana ia dapat membantu pengecutan rahim dan pada masa sama memberi khasiat terbaik untuk bayi.

4. Teruskan juga guna Sabun Marine Essence untuk menyembuhkan stretchmark dan mengembalikan semula kesegaran kulit


.....Kepentingan Jaga Badan.....


Nak jaga badan bukan mudah kan, lagi2 perempuan bukan senang nak dapatkan badan macam masa anak dara lagi bila umur semakin meningkat. Bila kita sihat, lebih mudah nak uruskan rumah tangga dan suami. InsyaAllah.

Alhamdulillah Dja rasa sangat mudah nak jaga badan setelah memakai Premium Beautiful Korset dan Produk Marine Essence. Strecthmark makin hilang, badan lebih bershape dan perut kempis. 

Satu lagi tips, kurangkan minum air sejuk/ais kalau tak nak perut buncit k. sekali sekala boleh la..hehe

Jadi contact Dja untuk apa2 pertanyaan, Dja akan jawab sejujur mungkin dengan pengetahuan yang ada.


Djaa 019-6642311

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.